יום ראשון, 31 בינואר 2016

אמזון לישראלים


(פוסט זה יעודכן בהמשך, אשמח להוסיף גם מניסיונם באמזון של קוראי הבלוג, בבקשה כתבו לי בתגובות או במייל)

בדפי הבלוג ובפוסטים סקרתי באופן כללי את ההטבות שיש בשימוש בפלטפורמות של אמזון להוצאה עצמית של כותר.  דיברתי על כדאיות השימוש ב-CreativeSpace מבחינת העליות הנמוכות להוצאה לאור עצמית של ספרכם, ומבחינת הכלים החינמיים העומדים לרשותכם לעיצוב כריכת הספר ולעריכתו.  פוסט זה יתמקד במעלות וחסרונות פלטפורמות אמזון ביחס לישראלים המבקשים לפרסם ספר בהוצאה עצמית באמזון.  כפי שציינתי בהקדמה לבלוג, אני לא מתכוונת לשכפל בלוגים ואתרים, אי לכך, תמצאו כאן עדויות מסופרים ומומחים ישראלים שעשו כבר שימוש בהוצאה העצמית של אמזון, משאבים וקישורים רלוונטיים.

הקישור הראשון הוא לשני סרטוני ווידאו על ידי שמוליק פרוימוביץ, מומחה ליצירה ושיווק מוצרי מידע.  הסרטון הראשון מדבר על כדאיות השימוש באמזון לישראלים וכולל לגבי טכניקות השיווק של אמזון וטיפים נהדרים על יצירת ספרים שימכרו בהצלחה; והשני הוא סרטון הדרכה להוצאה לפתיחת חשבון באמזון Kindle Direct Publishing


 
  לירון פיין, פרסם נכון להיום 20 ספרים בהוצאה עצמית באמזון.  פיין תומך נלהב של אמזון, מפרסם טיפים והדרכות שונות בנושא הוצאה עצמית, אילו זמינים באתר שלו WriteClub.  בראיון עם קובי ברדר למגזין האינטרנטי המומחה טוען פיין ההוצאות לאור הקטנות בארץ אינן עוסקות במכירת ספרים אלא במכירה לסופרים. "כדי להוציא ספר היום בישראל ההוצאה גובה 30-40 אלף ש"ח מהסופר, ובתמורה מדפיסה 1,000 עותקים. גם אם הסופר ימכור את כל 1,000 הספרים שלו, הוא יקבל בחזרה רק 12 ₪ על כל ספר. כלומר: השקעת 30,000 ש"ח, הצלחת… וקיבלת חזרה רק 12,000 ש"ח. הגיוני?"

 
 

 
לאחר אכזבותיו בשוק הספרים הישראלי, היגיע פיין לאמזון ולפני כעשר שנים פרסם שם בהוצאה עצמית את ספרו הראשון.  פיין השקיע יותר משנה בכדי ללמוד כל מה שצריך לדעת על הוצאה עצמית דרך אמזון והיום הרבה סופרים מתייעצים בו וגם משתמשים בשירותים שהוא מציע באתר שלו.  לקריאת הריאיון המלא-הוצאה לאור באמזון, או: איך להתחמק מהמלכודת של שוק הספרים הישראלי?


קרן צוריאל הררי בכתבתה "סופרים? את הדולרים", בעיתון כלכליסט (2014), מציגה סיפורי הצלחה של סופרים עצמאיים שפרסמו את ספרם בהוצאה עצמית באמזון. עפ"י הררי, "מאות ישראלים כבר עשו זאת".  חלקם סופרים ותיקים ומוכרים כגון אמנון ז'קונט (כותב ספרות מתח, סיפורים קצרים, ספרות דוקומנטרית וביוגרפיות; רוב ספריו הפכו לרבי מכר וחלקם תורגם לאנגלית והופץ בחו"ל) ודורית זילברמן (סופרת וחוקרת ספרות ישראלית; פרסמה יותר מ 16 ספרים, חלקם גם הפכו לרבי מכר).  סופרים אחרים כותבים ומנסים בשנים האחרונות להיחשף ולמכור את יצירותיהם באמזון (דוגמת שמוליק פרוימוביץ ולירון פיין).  יש גם סופרים שמשתמשים בקינדל ליצירת מוצר מתועש בכדי ליצר ולמכור במינימום זמן. הררי טוענת שהאחרונים לא כותבים אלא מפיקים "שמפעילים עובדים זולים מרחבי העולם כדי לכתוב משהו, לאייר איכשהו ולמכור אותו באמזון כמו מקצועיים". 

בין הסופרים שהררי מציגה ומראיינת (נתונים נכונים לתאריך כתיבת הכתבה):

לירון פיין – (המוזכר לעיל) פיין גם מקדם תמורת עלות כספית ספרים של מחברים אחרים.

שרי בראל – מכרה כ- 4000 עותקים משני ספרי הילדים שפרסמה באמזון סיגל מגן – גם מחברת ספרי ילדים, פרסמה 15 ספרים באמזון.

יונית ורבר – גם מצאה שהנישה שלה היא בספרי ילדים ובפרק זמן של קצת יותר משנה פרסמה 17 ספרים באמזון.

בני כרמי – מפרסם ספרים של אחרים כמו גם של אשתו.

שמוליק פרוימוביץ – (לעיל) הררי מספרת שפרומוביץ טוען כי הוא "מוכר באמזון כ-800 ספרים אלקטרוניים, תחת שמות עט, ומעודד אנשים להוציא ספרי ילדים וספרי הדרכה".  עוד מספרת הררי כי בסוף סמינר שהריץ, פרוימוביץ הציג דו"ח של אמזון המסכם את מכירות ספטמבר 2014 של ספרי הילדים שלו, בסכום של 9641$.

הסופרים המרואיינים מדגישים שעבודה רבה כרוכה בתהליך וזה כולל שיווק אפקטיבי.  גם עניין התרגום לעברית מוזכר ויש כאילו שמצאו דרכים יצירתיות להורדת עלויות התרגום.  בקיצור, שווה קריאה, קיראו גם את התגובות לכתבה, במיוחד את התגובה האחרונה של יצחק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה